Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne

 
(Nie pokazano 72 wersji utworzonych przez 6 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
__NOTOC__
 
__NOTOC__
 +
 
<div class="komunikat-na-glownej">
 
<div class="komunikat-na-glownej">
 +
===Poprawne ustawienia programów pocztowych===
 +
Uprzejmie informujemy, że w związku z uruchomieniem nowego firewalla w Uniwersyteckim Centrum Informatycznym wyłączone zostały przekierowania portów usług pocztowych ze starych adresów IP na odpowiednie aktualne serwery poczty przychodzącej i wychodzącej. Przekierowania te były utrzymywane przez bardzo długi czas ze względu na wygodę użytkowników, by nie wymuszać zmiany ustawień programów pocztowych, która dotyczyłaby znacznej grupy osób. Szacujemy, że w obecnej chwili przypadki nieaktualnej konfiguracji stanowią tylko niewielki margines.
  
<h3>Planowana przerwa w działaniu serwera poczty studenckiej i absolwenckiej</h3>
+
Użytkownicy, którzy zaobserwowaliby problemy z dostępem do poczty na swoich urządzeniach proszeni są o zweryfikowanie poprawności ustawień:
<span>Komunikat z dnia: 13.03.2020 (aktualizacja z 15.03. godz. 11:52)</span>
+
[[Ustawienia_serwerów_SMTP_i_POP/IMAP|pracownicy]],
<p><b>Zostało przywrócone działanie serwera poczty studentów i absolwentów.</b>
+
[[Studenci_i_doktoranci_-_ustawienia_serwerów_SMTP_i_POP/IMAP|studenci i doktoranci]],
<p>
+
[[Absolwenci_-_ustawienia_serwerów_SMTP_i_POP/IMAP|absolwenci]]
Ponieważ zawartość skrzynek została przywrócona z ostaniej kopii zapasowej,  
+
w poniedziałek 16.03. zostaną dograne brakujące maile.
+
</p>
+
<p>
+
W związku z zaobserwowanym 12.03 znacznym spadkiem wydajności serwera
+
poczty studenckiej byliśmy zmuszeni do wyłączenia dostępu do serwera,
+
tak by móc podjąć działania naprawcze. W tej chwili trwają równoległa
+
prace nad uruchomieniem serwera zastępczego oraz przywróceniem starego
+
do gotowości. Prace mogą potrwać do poniedziałku 16.03.
+
  
</p>
 
 
</div>
 
 
<div class="komunikat-na-glownej">
 
<div class="komunikat-na-glownej">
 +
===Nowa umowa na dostawy sukcesywne standardowego sprzętu komputerowego===
 +
Przetarg wygrała firma BCoders. W najbliższych dniach podpiszemy umowę. Lista konfiguracji jest już dostępna.
  
<h3>Wstrzymujemy przyjmowanie zamówień na komputery standardowe</h3>
+
[[Zakupy_sprzętu_i_oprogramowania|Więcej informacji]]
<span>Komunikat z dnia: 8.10.2019 (aktualizacja 18.02.2020)</span>
+
<p>W ostatnich dwóch miesiącach 2019 gwałtownie wzrosła liczba zamówień na komputery standardowe, co spowodowało, że wyczerpała się kwota, która była zadeklarowana w przetargu. Z tego powodu musieliśmy zawiesić przyjmowanie zleceń do czasu rozstrzygnięcia kolejnego przetargu. Niestety postępowanie przetargowe przeciąga się z powodu złożonych odwołań.
+
</p>
+
</div>
+
  
 +
===Często zadawane pytania===
 +
Przed [[Specjalna:KontaktPomoc|kontaktem z UCI]] sprawdź czy odpowiedź na Twoje pytanie znajduje się już w sekcji [[Często_zadawane_pytania_(FAQ)|często zadawanych pytań (FAQ)]].
  
<div class="komunikat-na-glownej">
+
Skorzystaj również z działu "Informacje dla ..." w menu lub z wyszukiwarki w górnej części strony.
<h3>Poszukujemy pracowników</h3><span>Komunikat z dnia: 23.03.2018</span><p>
+
Poszukujemy osób chętnych do podjęcia pracy w Uczelnianym Centrum Informatycznym.<br>[[Blog:Poszukujemy_pracowników|Więcej informacji ...]]
+
</p>
+
</div>
+
  
<!--<div class="komunikat-na-glownej">
+
===Terminy ostatnich zamówień sprzętu standardowego w 2023r.===
<h3>Wymiana certyfikatów eduroam</h3><span>Komunikat z dnia: 23.08.2016</span><p>W dniu 23.08.2016 do części pracowników UMK zostały wysłane maile informujące o konieczności wymiany certyfikatu eduroam, co jest spowodowane zbliżającym się końcem ważności certyfikatu.<br>
+
<span>Komunikat z dnia: 30.10.2023</span>
Niniejszy komunikat potwierdza autentyczność maila.</p>
+
 
 +
Kolejne zamówienia na standardowy sprzęt komputerowy planowane są na 13 listopada oraz 21 listopada. Zapotrzebowanie musi dotrzeć do DIZP w tych terminach aby realizacja była możliwa w tym roku. Czas realizacji to miesiąc od daty sporządzenia zamówienia (13 i 21.11.). Zapotrzebowania, które wpłyną po 21.11. nie zostaną zrealizowane w 2023.r .
 +
<br>[[Zakupy komputerów|Więcej informacji]]
 
</div>
 
</div>
-->
 
 
  
  
<div style="width:100%; text-align: right; padding-top:1.5em">[https://www.uci.umk.pl/index.php?action=blog Wszystkie komunikaty...]</div>
+
<div style="width: 100%; text-align: right; padding-top: 1.5em;">[https://www.uci.umk.pl/index.php?action=blog Wszystkie komunikaty...]</div>

Aktualna wersja na dzień 14:03, 11 wrz 2024


[edytuj] Poprawne ustawienia programów pocztowych

Uprzejmie informujemy, że w związku z uruchomieniem nowego firewalla w Uniwersyteckim Centrum Informatycznym wyłączone zostały przekierowania portów usług pocztowych ze starych adresów IP na odpowiednie aktualne serwery poczty przychodzącej i wychodzącej. Przekierowania te były utrzymywane przez bardzo długi czas ze względu na wygodę użytkowników, by nie wymuszać zmiany ustawień programów pocztowych, która dotyczyłaby znacznej grupy osób. Szacujemy, że w obecnej chwili przypadki nieaktualnej konfiguracji stanowią tylko niewielki margines.

Użytkownicy, którzy zaobserwowaliby problemy z dostępem do poczty na swoich urządzeniach proszeni są o zweryfikowanie poprawności ustawień: pracownicy, studenci i doktoranci, absolwenci

[edytuj] Nowa umowa na dostawy sukcesywne standardowego sprzętu komputerowego

Przetarg wygrała firma BCoders. W najbliższych dniach podpiszemy umowę. Lista konfiguracji jest już dostępna.

Więcej informacji

[edytuj] Często zadawane pytania

Przed kontaktem z UCI sprawdź czy odpowiedź na Twoje pytanie znajduje się już w sekcji często zadawanych pytań (FAQ).

Skorzystaj również z działu "Informacje dla ..." w menu lub z wyszukiwarki w górnej części strony.

[edytuj] Terminy ostatnich zamówień sprzętu standardowego w 2023r.

Komunikat z dnia: 30.10.2023

Kolejne zamówienia na standardowy sprzęt komputerowy planowane są na 13 listopada oraz 21 listopada. Zapotrzebowanie musi dotrzeć do DIZP w tych terminach aby realizacja była możliwa w tym roku. Czas realizacji to miesiąc od daty sporządzenia zamówienia (13 i 21.11.). Zapotrzebowania, które wpłyną po 21.11. nie zostaną zrealizowane w 2023.r .
Więcej informacji