Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne
Nowa umowa na dostawy sprzętu komputerowego
Nowa umowa została podpisana. Więcej informacji w "zakupach komputerów".
Ostatnie zamówienie z aktualnej listy sprzętu standardowego.
Ostatnie zamówienie z aktualnej listy dostaw sukcesywnych planowane jest na 11 kwietnia. Zapotrzebowanie musi dotrzeć do DIZP w tym terminie. Czas realizacji to miesiąc od daty sporządzenia zamówienia. Nowa umowa zostanie podpisana w maju.
Terminy realizacji zakupu sprzętu standardowego do końca 2023 roku.
Ostatnie zamówienie z aktualnej listy kategorii planowane jest na 11 kwietnia. Zapotrzebowanie musi dotrzeć do DIZP w tym terminie. Czas realizacji to miesiąc od daty sporządzenia zamówienia.
Planowane zamówienia w okresie urlopowym (komputery niestandardowe/ urządzenia wielofunkcyjne/ drukarki/ skanery/ podzespoły komputerowe/ sprzęt sieciowy/ urządzenia peryferyjne/ serwery)
Planowane wszczęcie postępowań na niestandardowy sprzęt komputerowy (komputery, notebooki, monitory) po 28 sierpnia 2023.
Planowane wszczęcie postępowań na urządzenia wielofunkcyjne/drukarki/skanery - 28 sierpnia 2023. W tym postępowaniu zostaną uwzględnione drukarki, które wpłynęły do DIZP po 16 czerwca 2023 r.
Urządzenia wielofunkcyjne/drukarki/skanery, które wpłynęły do DIZP do 10 maja 2023 są uwzględnione w rozstrzygniętym postępowaniu. Dostawa zostanie zrealizowana do końca sierpnia.
Podzespoły komputerowe (np. dyski, pamięci, karty graficzne) które wpłynęły do DIZP do 13 czerwca 2023 są uwzględnione w rozstrzygniętym postępowaniu. Dostawa zostanie zrealizowana do końca sierpnia.
Kolejne zlecenia na podzespoły komputerowe, sprzęt sieciowy, urządzenia peryferyjne, serwery będą realizowane we wrześniu.
Nowy serwer poczty wychodzącej
3 listopada nastąpiła zmiana serwera smtp.umk.pl obsługującego wysyłanie poczty z programów klienckich użytkowników (Thunderbird, Outlook itp.).
W trosce o bezpieczeństwo danych użytkowników nowy serwer nie pozwala na przesyłanie haseł bez szyfrowania i wymaga obsługi protokołu szyfrującego w wersji nie niższej niż TLS 1.2.
Prosimy o upewnienie się, że programy pocztowe na Państwa urządzeniach służbowych i prywatnych spełniają te warunki, a w szczególności, w wypadku problemów z wysyłaniem wiadomości, prosimy o włączenie SSL/TLS (port 465) lub STARTLS (port 587).
W razie dalszych trudności prosimy o kontakt pod numerem telefonu 611 2727.
Nowa procedura zamawiania standardowego sprzętu komputerowego
Ze względu na potrzebę zachowania zwiększonego poziomu zabezpieczenia przed zakażeniem COVID-19 wprowadzona została nowa procedura zamawiania standardowego sprzętu komputerowego.
Niedostępna poczta pracowników UMK
W wyniku dużej awarii energetycznej w nocy z 14 na 15 września uszkodzony został serwer poczty elektronicznej.
Pod adresem https://webmail-tmp.umk.pl uruchomiony został tymczasowy interfejs dostępu do poczty. Jest w nim dostępna poczta, która wpłynęła na UMK po godzinie 14 we wtorek 17.09. Napływająca poczta jest kopiowana na serwer tymczasowy, ale też pozostawiana na serwerze głównym.
Nowa poczta dochodzi ze znacznym opóźnieniem, prosimy aby to brać pod uwagę.
Po zakończeniu odzyskiwana (co szacujemy na czwartek do południa), cała poczta będzie ponownie dostępna tak, jak wcześniej. Poczta odczytana na serwerze tymczasowym będzie widoczna na starym serwerze, jako nowa, skasowanie listu na serwerze tymczasowym, nie spowoduje skasowania jej na serwerze głównym.
Szacujemy, że odbudowa głównego systemu może się zakończyć wcześniej niż poprzednio sugnlizowaliśmy, a więc około południa w czwartek.
Awaria systemu jest spowodowana splotem...
Czytaj więcej...Przerwa w dostępie do eduroam
Z powodu kolejnych prac konserwacyjnych w dniu 07.09 spodziewana jest przerwa w dostępie do eduroam w godzinach 4:30-8:30.
Przerwy w dostępie do eduroam
Z powodu prac konserwacyjnych w dniu dzisiejszym spodziewane są przerwy w dostępie do eduroam do godz. 13tej.
Po aktualizacji macOS i iOS wymagana reinstalacja eduroam
Aktualizacja systemu macOS do wersji 10.13.4 i iOS do wersji 11.3 skutkuje brakiem możliwości połączenia się z eduroam. Konieczna jest reinstalacja profilu eduroam.
Należy pobrać nowy profil eduroam i go zainstalować.
Szczegółowa instrukcja dla macOS.
Szczegółowa instrukcja dla iOS.
Uwaga: na iOS stary profil należy usunąć ręcznie. W tym celu należy uruchomić aplikację Ustawienia, przejść do pozycji Ogólne, tam wybrać Profile, wybrać profil eduroam a następnie Usuń profil.
Sytuacja jest spowodowana koniecznością wymiany certyfikatu CA, podpisującego certyfikaty używane do łączenia się z eduroam.